HomeProjecten Zuid Willemsvaart

Zuid Willemsvaart

In opdracht van Rijkswaterstaat is de bouwcombinatie WillemsUnie gestart met het omleggen van de Zuid-Willemsvaart.

Opdrachtgever

In opdracht van Rijkswaterstaat is de bouwcombinatie WillemsUnie gestart met het omleggen van de Zuid-Willemsvaart. De Zuid Willemsvaart is een belangrijk kanaal voor de scheepvaart dat als Lateraal kanaal dient en Maastricht en 's -Hertogenbosch met elkaar verbindt.

Bouwcombinatie

De combinatie bestaande uit Van Hattum en Blankevoort, KWS infra, GMB Civiel en Van den Herik kust- en oeverwerken zijn begonnen met een omvangrijk project welke plaats vindt op diverse locaties ter hoogte van 's -Hertogenbosch. Het project is opgedeeld in een aantal deelprojecten.

Toekomstplannen

Rijskwaterstaat wil met de omlegging van de  Zuid-Willemsvaart inspelen op de toekomstplannen van de scheepvaartsbranche. Door de komst van deze kanaalomleiding kunnen ook grotere schepen met drie lagen containers van de Maas naar Veghel varen.

VolkerWessels Bouwmaterieel

Van Hattum en Blankevoort heeft Matemco Hulpconstructies bv uit Ede in samenwerking met VolkerWessels Bouwmaterieel bv benaderd om de gehele zware ondersteuning qua materieel verhuur, engineering en de montage en demontage ervan (inclusief bekisting) te verzorgen en te begeleiden.

Kunstwerken

De ondersteuning wordt voornamelijk toegepast om de diverse kunstwerken te voorzien van een tijdelijke hulpconstructie waarop het betonnen dek gestort kan worden.

De werkzaamheden vinden plaats op diverse locaties te weten:

 

Bruistensingel:

 

Oppervlakte in het werk te storten dek 3.355 m2

Ondersteuningshoogte 6,5 meter

Toepassing: 20.975 m3 Kwiksteiger Ondersteuning

Onderslagen type Dolphin drager ca. 4.700 m1

 

Beusingsedijk:

 

Oppervlakte in het werk te storten dek 1.824 m2

Ondersteuningshoogte 8 meter

Toepassing 16.594 m3 Kwiksteiger Ondersteuning

Onderslagen type Dolphin drager ca. 2.800 m1

 

N279

 

KW1:

 

Oppervlakte in het werk te storten dek 3.550 m2

Ondersteuningshoogte 8 meter

Toepassing ca. 21.433 m3 Kwiksteiger Ondersteuning

Onderslagen type Dolphin drager ca. 2.200 m1

 

KW2:

 

Oppevlakte in het werk te storten dek 3.555 m2

Ondersteuningshoogte 8 meter

Toepassing ca. 20.522 m3 Kwiksteiger Ondersteuning

Onderslagen type Dolphin drager ca. 2.200 m1

 

Beide brugdelen worden tijdelijk voorzien van Combisafe randbeveiliging ter voorkoming van valgevaar tijdens de diverse werkzaamheden.

Feiten & cijfers

  • te storten dek
    12.284 m²
  • Kwiksteiger ondersteuning
    79.524 m³
  • Dolphin drager
    11.900 m¹
  • Projectcategorieën
    Ruwbouw

Meer weten over dit project?

Contact Niels Kranenburg »
+