icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo
Kampen

Ramspol brug

Op het traject Ramspol - Ens verbreedt en verlegt Rijkswaterstaat de N50. Een onderdeel van deze reconstructie is het vervangen van de Ramspolbrug.  

Projectomschrijving

Naast veiligheid is doorstroming van het wegverkeer en de scheepvaart een belangrijk issue. Momenteel staat de brug circa 12.000 keer per jaar open. Na voltooiing van de reconstructie is dit afgenomen met zo'n 4.000 - 5.000 bewegingen per jaar.

 

De nieuwe brug, welke de huidige brug gaat vervangen, wordt hoger zodat regulier scheepsverkeer er onder door kan. De brug krijgt een eigen energievoorziening, zodat deze zelfs bij uitval van het energienetwerk nog minimaal één week in werking blijft.

Ruwbouw

VolkerWessels Materieel & Logistiek levert hier in opdracht van infrabedrijf Van Hattum en Blankevoort de ondersteuning voor de bekisting ten behoeve van de zogenaamde pijlerbalken.

 

In totaal worden er 9 pijlerbalken, met een speciaal op maat gemaakte stalen bekisting, in het werk gestort. VolkerWessels Materieel & Logistiek levert hier het kwiksteiger, die zowel de stalen kist als de bijna 2,5 meter dikke en meer dan 30 meter lange betonnen balk, rondom de kolommen moet kunnen opvangen.

Zeker een sterk staaltje werk!

Dit project wordt uitgevoerd in samenwerking met:

 

Steigerbouwer:  Stalen Steigers van Dorland BV

Engineering:      Matemco Hulpconstructies BV in samenwerking met VWB